По-евтино море през септември

Музикалната академия отваря врати и разказва за своите 100 г. история

Чудили ли сте се някога какво се крие "зад кулисите" на Националната музикална академия, която се намира в тази достолепна сграда на...

„Евростат“: Инфлацията в България е с почти 5% повече от Евросъюза

Инфлацията в Европейския съюз ЕС през май бележи нов рекорд. Тя вече е 8,8% средно на годишна база, информира „Евростат“. България е...

Pasta Station от Lubella – Maspex създаде рефиломат за паста

След няколко месеца работа върху устройство, наречено Pasta Station, Maspex го представя в магазините. Базираната във Вадовице група обявява, че е първата...

Захари Карабашлиев: И в политиката, и в изкуството най-важна е истината

И в политиката, и в изкуството най-важна е истината, каза за БТА писателят Захари Карабашлиев, чийто роман „Опашката“ ще бъде пресъздаден като...

Възходящо движение беляза борсовата сесия в Европа след посланието на УФР

Водещите фондови борси в Европа отчетоха покачване на котировките в днешната ранна сесия, след като инвеститорите бяха окуражени от недотам "ястребовото" послание...

Активният туристически сезон е към края си. Хотелиерите в курортите край Варна обаче се надяват на гости поне до октомври, затова свалят цените. В началото на септември една нощувка вече струва с около 20 на сто по-малко. В края на месеца цените ще паднат още, а синоптиците обещават хубаво време.

За да привлекат повече туристи и след активния летен сезон, хотелиерите в курорта „Златни пясъци“ предлагат атрактивни оферти.

„Ако вземем един четиризвезден качествен хотел, който е на първа линия, престоят олинклузив за двама човека за 6 нощувки във високия сезон, почивката би струвала за двамата около 2200 лева. В първия период на септември тази почивка може да струва около 1500 лева, а след 11 септември може да се намери и под 1000 лева“, каза проф. Стоян Маринов – Варненска туристическа камара.

Заради намалението от 15 до 30 процента и на допълнителните услуги, като тези в спа центровете, много от хотелите имат резервации до края на септември.

„Ние това намаление го бяхме дали още в началото на август. Има интерес. Имаме и български семейства, но имаме и по-възрастни румънски граждани. Заетостта ни до 20 септември е около 65 процента“, казва Стела Деянова – хотелиер.

„Прави се всичко възможно с оферти от порадъка на до 20 процента намаление с цел да се привлекат повече клиенти, но за съжаление динамиката с цените на енергетиката, на тока на газта, се принуждават повечето хотели, вместо да продължават да прилагат тази практика, да затварят“, казва Станислав Стоянов – хотелиер.

От сезонните намаления се възползват не само туристи от съседни страни, но и много българи. Договарянето за следващия сезон вече започна. Хотелиерите казват, че никой не може да предвиди колко ще струва токът и каква ще бъде инфлацията догодина, затова, поне засега, запазват ценовите нива от това лято.

Предишна публикацияПрогноза за времето
Следваща публикацияЕЦБ повишава водещите си лихви

ПОСЛЕДНИ НОВИНИ

Мобилното приложение „еЗдраве“ осигурява достъп на потребителите до личното им пациентско досие

Всички граждани вече имат достъп през мобилно устройство до личното си пациентско досие и до всички налични електронни здравни документи, вписани в...

Климатолог: Мощната буря в София беше необичайна за края на септември

Мощната гръмотевична буря в София бе необичайна за края на септември. Това обясни в студиото на „Здравей, България” климатологът Симеон Матев.  

Бум на вноса на електрически и хибридни автомобили у нас

Те са тихи, удобни, екологични и икономични. Доколко подбудите на българите да се сдобият с електромобил произтичат от стремеж към опазване на...

СВЪРЗАНИ ПУБЛИКАЦИИ

Климатолог: Мощната буря в София беше необичайна за края на септември

Мощната гръмотевична буря в София бе необичайна за края на септември. Това обясни в студиото на „Здравей, България” климатологът Симеон Матев.  

Бум на вноса на електрически и хибридни автомобили у нас

Те са тихи, удобни, екологични и икономични. Доколко подбудите на българите да се сдобият с електромобил произтичат от стремеж към опазване на...

Секторът на лукса харчи все повече за маркетинг въпреки кризата

От месеци множество сектори са под натиск да намалят бюджетите си за маркетинг, но това не важи за много от луксозните марки,...