Секторът на лукса харчи все повече за маркетинг въпреки кризата

Проучване на КНСБ: Намалението на цената на хляба е едва между 2-6%

В периода 06-09.07.2022 г. ИССИ на КНСБ проведе експресно проучване относно настъпилите промени в цената на хляба след гласуваната мярка с актуализацията...

ЕЦБ повишава водещите си лихви

Очаква се Европейската централна банка да повиши водещите си лихви заради растящата инфлация. След като през юли Франкфурт взе решение за ръст...

Проверени и качествени ли са употребяваните автомобили от Германия?

Има няколко страни, особено европейските, откъдето можете да имате най-малки притеснения във връзка със закупуването на автомобил. Не е тайна, че най-вървежен...

Започва „One Dance Week“ в Пловдив

Малко съвременни културни прояви у нас устояват на турбулентните политически, икономически и социални промени и бележат дълголетие в своето съществуване. Сред тях...

НФЦ и Сити Марк Център организират кинопанорама в памет на Иван Андонов

Националният филмов център (НФЦ) и Сити Марк Арт Център организират през юли кинопанорама, в която заедно с традиционните за събитието прожекции на избрани...

От месеци множество сектори са под натиск да намалят бюджетите си за маркетинг, но това не важи за много от луксозните марки, които се възползват от бума на пазара на спортни автомобили, организирани пътувания и други продукти от най-висок клас, съобщава финансовата агенция Ажефи-Дау Джоунс (Agefi-Dow Jones).

Луксозните марки печелят от това, че най-богатите потребители са станали още по-богати по време на пандемията, както и от появата на милионери, родени през последните две десетилетия на 20-и век и от увеличаването на така наречените разходи за отмъщение (revenge spending) – импулс да се харчи повече от обичайното след излизането от здравната криза.

Глобалните постъпления от луксозни стоки ще нараснат от 309,6 милиарда долара миналата година до 349,1 милиарда долара през 2022 г., според компанията за пазарни проучвания „Статиста“ (Statista), като се очаква да достигнат 419 милиарда долара през 2027 г.

„Сред богаташите животът е хубав и търсенето е голямо“, изтъква консултантът по брандиране Саймън Спраул, който преди това е заемал старши маркетингови и комуникационни позиции в „Тесла“ (Tesla) и „Астън Мартин Лагонда глоубъл холдингс“ (Aston Martin Lagonda Global Holdings). Много компании, сред които гигантът на социалните медии „Мета платформс“ (Meta Platforms) и издателският конгломерат „Ганет“ (Gannett), пострадаха през последните месеци в резултат на намаляващите разходи за реклама.

Някои процъфтяващи до неотдавна стартъпи съкратиха персонала и рекламните си бюджети, а големите инвеститори в спортни залагания и криптовалута бяха принудени да преразгледат разходите си.

За търговците на луксозни стоки обаче това съвсем не е така.

Повечето марки в сектора биха могли теоретично да спрат да рекламират, защото не успяват да произвеждат достатъчно бързо, за да отговорят на сегашното търсене, но по-хитрите харчат повече, за да осигурят дългосрочен капитал, обяснява Саймън Спраул.

Никакъв признак за забавяне през 2023 година

Маркетинговите бюджети на луксозните компании са били много по-високи през 2022 г., отколкото през 2021 г., и не показват никакви признаци на забавяне за 2023 г., според Джули Майкъл, генерален директор на рекламната агенция „Тийм уан“ (Team One) на „Пюблисис груп“ (Publicis Groupe), специализирана в работата с марки като „Лексус“ (Lexus) на „Тойота мотър“ (Toyota Motor) и „Мариот интернешънъл“ (Marriott International).

Лозаро-винарското предприятие „Ес ти и Мишел уайн истейт“ (Ste. Michelle Wine Estate) е увеличило бюджета си за маркетинг с 15 процента спрямо миналата година, водено от увеличеното търсене на първокласни продукти, обяснява Тоби Уитмойер, мениджър за растежа в групата. „По-евтиното вино се търси по-малко, докато категорията над 15 долара е в пълен растеж“, отбелязва той.

„Мариот“ е увеличила маркетинговите бюджети за 2022 г. за луксозните си вериги „Риц-Карлтън“ (Ritz-Carlton) и „Сейнт Реджис“ (St. Regis) също заради засиленото търсене в сектора на луксозните хотели, заявява Крис Габалдън, старши вицепрезидент на луксозните марки на хотелската верига.

Някои марки могат да стигнат много далеч

Производителят на електромобили „Лусид груп“ (Lucid Group) наскоро стартира кампания с обиколка на няколко града – „Дрийм ъхед“ (Dream Ahead). При нея хора, резервирали автомобили, но които все още не са ги купили, както и журналисти или абонати на имейлите на „Лусид“, могат да карат тези луксозни коли, за да ги изпробват.

Някои марки, привлечени от маржовете на луксозния сектор, също се опитват да навлязат в него, което насърчава по-утвърдените от тях да се опитат да издигнат още повече класата, посочва консултантът Саймън Спраул.

Миналата година например „Астън Мартин“ (Aston Martin) започна да се определя като „ултралуксозен“, а през юли автомобилостроителят стартира кампания за ребрандиране, за да подчертае ексклузивността на своите продукти, изтъква Ренато Бисиняни, директор по комуникациите и международния маркетинг. Той уточнява, че „Астън Мартин“ е престанал да финансира външни реклами и рекламни кампании по време на събития за широката публика, които не са насочени към извънредно богати хора.

ПОСЛЕДНИ НОВИНИ

Част от столичния „Люлин“ остава без вода

На 8 декември (четвътък) 2022 г. във връзка с монтаж на спирателен кран на ул. „Ген. Никола Генов“, ж.к. „Люлин“ 9 се...

Проверени и качествени ли са употребяваните автомобили от Германия?

Има няколко страни, особено европейските, откъдето можете да имате най-малки притеснения във връзка със закупуването на автомобил. Не е тайна, че най-вървежен...

Червена борсова вълна от Ню Йорк до Токио

Фондовият пазар в Токио приключи днешната търговия с повишение, на фона на отслабваща йена, която може да спомогне на компаниите износителки да...

СВЪРЗАНИ ПУБЛИКАЦИИ

Проверени и качествени ли са употребяваните автомобили от Германия?

Има няколко страни, особено европейските, откъдето можете да имате най-малки притеснения във връзка със закупуването на автомобил. Не е тайна, че най-вървежен...

Червена борсова вълна от Ню Йорк до Токио

Фондовият пазар в Токио приключи днешната търговия с повишение, на фона на отслабваща йена, която може да спомогне на компаниите износителки да...

Нова или употребявана кола?

Труден въпрос за отговор не поради равенството на предимствата и недостатъците между едното и другото, а поради малкото информация, която има за...